Nowa wersja enova365 o numerze 2406.3.6

W najnowszej wersji enovy365 o numerze 2406.3.6 udostępniliśmy przede wszystkim funkcjonalności istotne dla klientów, którzy korzystają z modułu Kadry Płace i Pulpitu Pracownika, a także dla klientów, którzy są biurami rachunkowymi i wdrożyli lub chcą wdrożyć moduł - Pulpit Klienta Biurach Rachunkowego.

W module Kadry Płace:

  • Ustawa o sygnalistach Umożliwiliśmy obsługę zgłoszeń sygnalistów zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14.06.2024r., która wchodzi w życie 25.09.2024 r. Pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 osób będą zobowiązani do umożliwienia swoim pracownikom zgłaszania naruszeń prawa, również byłym pracownikom, a także kandydatom do pracy.

    Przepisami regulującymi te kwestie jest ustawa z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. 2024, poz. 928). Również biura rachunkowe będą musiały posiadać odpowiednie procedury oraz narzędzia.

  • Deklaracja PIT Na listach Kadry i płace/Deklaracje/PIT-8C oraz Kadry i płace/Deklaracje/PIT-8CZ dodaliśmy odpowiednio formularze dla deklaracji PIT-8C w wersji 12 oraz PIT-8CZ w wersji 12, które są zgodne ze wzorem opublikowanym na stronie internetowej Ministerstwa Finansów. Deklaracje PIT-8C(12) oraz PIT-8CZ(12) stosuje się do dochodów (przychodów) uzyskanych od dnia 01.01.2024

    Dostosowaliśmy wysyłkę eDeklaracji PIT-8C(12) oraz PIT-8CZ(12) do schematów plików XML opublikowanych na stronach Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych.

  • Deklaracje ZUS Zaktualizowaliśmy wydruk Deklaracja RPA, który dostępny jest z poziomu formularza deklaracji ZUS RPA. W raporcie ZUS RPA wprowadziliśmy nowy blok "III.G: Okres wykonywania pracy nauczycielskiej - Karta nauczyciela".

    Dodaliśmy także nowe kody tytułu ubezpieczenia zgodnie z rozporządzeniem MRiPS zmieniającym rozporządzenie w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych i imiennych raportów miesięcznych korygujących, zgłoszeń płatnika składek, deklaracji rozliczeniowych i deklaracji rozliczeniowych korygujących, zgłoszeń danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, raportów informacyjnych, oświadczeń o zamiarze przekazania raportów informacyjnych, informacji o zawartych umowach o dzieło oraz innych dokumentów, obowiązującym od 01.09.2024 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 497)

  • PFRON Umożliwiliśmy dostosowanie okresu ważności orzeczeń o niepełnosprawności oraz orzeczeń o stopniu niepełnosprawności do ustawy z dnia 24.07.2024 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
 


W module Pulpit Pracownika:

  • Ustawa o sygnalistach Umożliwiliśmy zgłaszanie przez pracownika naruszeń dotyczących nieprawidłowości w miejscu pracy zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów. W tym celu dodaliśmy nową listę Pulpit pracownika/Sygnaliści/Rejestr naruszeń.


W module Pulpit Klienta Biura Rachunkowego:

  • Ustawa o sygnalistach Biura rachunkowe nie są imiennie wymienione w ustawie, jednak podlegają tym przepisom ze względu na specyfikę działalności. Prowadzą bowiem działalność z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy, dlatego muszą stosować jej zapisy bez względu na liczbę zatrudnianych pracowników.

 Wersja wymaga konwersji bazy danych.

Nowa wersja enova365 o numerze 2406.2.4

Od dziś jest już dostępna nowa wersja enova365 o numerze 2406.2.4, jest ona odpowiedzią na Państwa potrzeby związane ze zmianami w przepisach prawa w module Kadry Płace.
 
Ale także, zmiany funkcjonalne w modułach CRM, Handel, Księgowość, Workflow oraz Projekty i Budżety.
 
Zakres zmian wynikających z prawa w module Kadry Płace:
  • Deklaracje ZUS  Zmodyfikowano formularze deklaracji ZUS RPA, ZUI RIA oraz ZUS IMIR będą obowiązywać od 01.09.2024 r.
  • Wskaźniki Zaktualizowano wskaźniki wynagrodzeń, obowiązujące od 01.09.2024 r.
  • Deklaracje ZUS Umożliwiliśmy seryjne generowanie w trybie zmiany deklaracji zgłoszeniowych ZUS ZUA oraz ZZA.
  • Deklaracje ZUS W kartotece pracownika w zakładce Kadry/Dane ubezpieczeniowe pozostałe w sekcji "Dane dla deklaracji ZUS RPA, IMIR" dodany został parametr "Pracownik - nauczyciel - Karta Nauczyciela"
 
Najważniejsze nowe funkcjonalności w wersji:
 
W module Handel:
  • Zamówienia i oferty Dla zamówień z subzasobami dodano wskazywanie dostaw z dat przyszłych, w stosunku do daty zamówienia.
  • Zamówienia i oferty Wprowadzono nowe pole o nazwie "Stan zamówień wewnętrznych", które pokazuje stany magazynowe wynikające z dokumentów z kategorii Zamówienia wewnętrzne.
 
W module Workflow:
  • Powiadomienia workflow Dla list Ogólne / Powiadomienia i Workflow / Powiadomienia zamieszczono filtry, pozwalające na zawężenie wyświetlanych pozycji zależnie od stanu, daty rozpoczęcia lub zakończenia oraz okresu trwania.
 
W module Projekty i Budżetowanie:
  • Budżetowanie Wyłączono możliwość rozpisywania ilości na elementach opisu analitycznego w zależności od wybranego wymiaru.

Życzymy Państwu przyjemnej pracy z najnowszą wersją enova365.

Nowa wersja enova365 o numerze 2406.1.2

Lato w pełni, ale my pracujemy pełną parą. Wakacje wykorzystujemy, aby udoskonalić system i dostarczyć Państwu nowych funkcjonalności.

 Właśnie wyszła najnowsza wersja z serii 2406 oznaczona numerem 2406.1.2.

 

Najważniejsze nowości funkcjonalne, w poszczególnych modułach:

W module Handel:

  • Faktury zaliczkowe Na fakturach zaliczkowych dodaliśmy nową funkcję: Przelicz "od brutto" (na dokumentach liczonych od netto). Przy pomniejszeniu wartości dokumentu pojawia się ostrzeżenie proponujące przeliczenie dokumentu od brutto, w celu uniknięcia przy fakturze końcowej groszowych rozbieżności z pierwotną wartością brutto całego zamówienia.
  • Umowy cykliczne Podczas generowania faktur za okres wielomiesięczny (np. faktura co 3 miesiące), w którym występuje aneks, wprowadziliśmy nową proporcję tzw. miesięczną podziału tego okresu (zamiast dotychczasowej dziennej).
  • EDI Wprowadziliśmy kolejne ulepszenia standardowych definicji EDI do eksportu i importu dokumentów handlowych.


W module Kadry i Płace:

  • Deklaracje ZUS Zmodyfikowaliśmy działanie czynności seryjnej "Przygotuj ZUA i ZZA". Po określeniu przez operatora okresu, za który w ramach czynności seryjnej mają zostać przygotowane deklaracje zgłoszeniowe, pominięci zostaną pracownicy, którzy w tym okresie mają już wprowadzoną deklarację zgłoszeniową.
  • Deklaracja PIT Zmieniliśmy sposób wykazywania przychodów emeryta w deklaracji PIT-11 po przekroczeniu wieku emerytalnego.
  • Ekwiwalent za urlop Wprowadziliśmy zmianę w wyliczeniu podstawy ekwiwalentu. W sytuacji, gdy parametr "Niezależne dopełnienie elementów wliczanych do podstawy" ustawiony był na "Nie", elementy okresowe takie jak premia kwartalna czy premia roczna nie były dopełniane w podstawie ekwiwalentu. Obecnie elementy okresowe dopełniane są niezależnie od wartości parametru.
  • Kartoteka pracownika W kartotece pracownika w zakładce Etat/Inne dane w sekcji "Czas pracy pracownika niepełnosprawnego" dodaliśmy nowy parametr "Zgoda na pracę w porze nocnej" z możliwością zaznaczenia "TAK/NIE".
  • Kartoteka pracownika W kartotece pracownika w zakładce "Deklaracje" dodaliśmy nowe zakładki: "Bilans otwarcia ERP-7 (wynagrodzenia)" oraz "Bilans otwarcia ERP-7 (nieobecności)".
  • Kod wykonywanego zawodu Zaktualizowaliśmy dostępną w programie listę kodów wykonywanych zawodów (GUS).
  • Umowa cywilnoprawna Dodaliśmy możliwość seryjnej aktualizacji umów cywilnoprawnych w zakresie: "Stawka".
  • Ewidencja czasu pracy W raporcie Karta ewidencji czasu pracy - szczegółowa dodaliśmy nowe oznaczenie dnia wolnego "DWN", które oznacza "Dzień wolny za nadgodziny".
  • Wydruki Dodaliśmy nowe edytowalne wydruki: Informacja o warunkach zatrudnienia oraz wydruk Świadectwo pracy.
  • Worksmile Dodaliśmy nową funkcjonalność, która umożliwia integrację systemu z zaawansowaną platformą zarządzania benefitami pracowniczymi.


W module Pulpity HR:

  • Ogólne Dodaliśmy nowe powiadomienia w Pulpicie kierownika: Przypomnienie o końcu umowy, Terminie wykonania badania, Terminie szkolenia BHP.


W module Księga Inwentarzowa:

  • Dokumenty ŚT Dodaliśmy informację w formie ostrzeżenia podczas dodawania dokumentu likwidacji dla środka trwałego, który jest przypisany do zestawu środków trwałych. Podczas próby zapisania dokumentu likwidacji dla takiego środka trwałego pojawi się komunikat o treści: "Środek trwały jest częścią zestawu" i Operator będzie mógł zdecydować, czy chce dodać taki dokument. Dodatkowo na liście środków trwałych został dodany filtr o nazwie Zestaw.
  • Środek trwały Dodaliśmy możliwość aktualizacji elementów podziałowych dla podzielników środków trwałych za pomocą dokumentu. W wyniku zmian został dodany nowy typ dokumentu środków trwałych: Zmiana podzielnika kosztów oraz wydruk o nazwie Zmiana podzielnika kosztów środka trwałego, dostępny z formularza dokumentu.


W module Projekty i Budżetowanie:

  • Budżetowanie W celu łatwiejszego zarządzania listami, które pozwalają na wybór pozycji budżetowej np. na opisie analitycznym, dodaliśmy w konfiguracji w opcji CRM/Budżetowanie/Ogólne sekcję Formularze, gdzie można wybrać "Rodzaj listy". "Rodzaj listy" pozwala wybrać czy lista pozycji budżetowych ma być wyświetlany w postaci drzewa czy w postaci płaskiej listy. Oprócz tych dwóch standardowych ustawień dodaliśmy możliwość wyboru własnego, definiowalnego ustawienia dla listy.
  • Budżetowanie Rozbudowaliśmy listy które pozwalają na wybór pozycji budżetowych o możliwość łatwiejszego wyszukiwania poprzez dodanie możliwości filtrowania.
  • Budżetowanie Rozbudowaliśmy możliwości filtrowania na zakładce "Kwoty planów" dostępnej dla wersji planów oraz dodaliśmy możliwość przenoszenia nierozliczonych budżetowo opisów analitycznych z jednej pozycji budżetowej na inną.
  • Budżetowanie Dodaliśmy możliwość wyboru wielu kategorii podczas wyliczeń dla perspektyw, które umożliwiały wskazanie kategorii budżetowych. Dodatkowo dodaliśmy nowe perspektywy, które liczą realizację według poziomu memoriałowego np. tylko zamówienia lub wykonanie:
    • REAPM - Realizacja według poziomu memoriałowego
    • RENPM - Realizacja nominalna według poziomu memoriałowego
    Umożliwiliśmy skorzystanie z kolejnych perspektyw zwracających wartości dla rezerwacji i prognozy:
    • RPA - Rezerwacja i prognoza według kategorii OA
    • RPN - Rezerwacja i prognoza nominalna według kategorii OA


W module Produkcja zaawansowana:

  • Meldunki Zaimplementowaliśmy funkcjonalność automatycznego rozliczenia meldunku produkcyjnego w momencie jego złożenia.


W module Systemowe:

  • Dyskusje Na formularzu dyskusji dodaliśmy przycisk "Otwórz załącznik", który pozwala bezpośrednio przejść do załączonego pliku, co ułatwi to pracę z załącznikami oraz zmieniliśmy nazwę definicji dyskusji z "Support" na "Dyskusja wsparcia technicznego".
  • Konfiguracja Dodaliśmy dwa nowe parametry w konfiguracji systemu dotyczącej integracji logowania z usługami Active Directory Federation Services (ADFS): PreventLogOff oraz Wreply.
  • Mobilne\Logowanie W najnowszej wersji aplikacji mobilnej zmieniliśmy działanie logowania biometrycznego. Po wylogowaniu z aplikacji nie następuje automatyczna próba ponownego logowania biometrycznego, ale aplikacja pozostaje na stronie logowania. Aby zalogować się przy użyciu danych biometrycznych należy nacisnąć przycisk z symbolem linii papilarnych. Dodaliśmy również opcję zablokowania możliwości logowania biometrycznego (np. za pomocą odcisku palca) w aplikacji mobilnej.

 

Nowa wersja enova365 o numerze 2406.0.0 już jest !!!

Zakończyliśmy prace nad rozwojową wersją 2406.0.0, którą, zgodnie z zapowiedzią, już dziś udostępniamy Państwu.

Wraz z wersją 2406.0.0 system przeszedł transformację technologiczną do wersji NET8.

Najważniejsze nowości wersji w poszczególnych modułach:

 

Ogólnosystemowe:

  • Dyskusje-opracowaliśmy funkcjonalność tzw. Dyskusji. Wspomaga komunikację w firmie przez system enova365, daje możliwość prowadzenia komentarzy "na forum" pomiędzy użytkownikami systemu (pojedynczymi, lub grupą użytkowników), którzy posiadają prawa do obiektów związanych z nowym mechanizmem.

 

W module CRM:

  • Członkowie i Szkolenia- rozbudowaliśmy moduł szkoleń o możliwość tworzenia własnych "Definicji rodzajów szkoleń". Dodatkowo umożliwiliśmy udział i zgłaszanie na szkolenia własnych pracowników.
  • SMS- dodaliśmy automatyczne przypisywanie kontrahenta do zdarzenia podczas wysyłki SMS z poziomu faktury.

 

W module Handel:

  • Ceny i rabaty- na pozycji dokumentu handlowego dodaliśmy możliwość wyświetlenia informacji o zastosowanej cenie oraz zastosowanych rabatach.
  • Drukarki fiskalne- dodaliśmy możliwość wystawiania e-paragonów na drukarkach fiskalnych POINT firmy Novitus obsługujących bezpośrednią wysyłkę e-paragonów na HUB Paragonowy Ministerstwa Finansów.
  • Kurierzy-dodaliśmy obsługę przesyłek kurierskich dla spedytora Orlen Paczka.

 

W module Kadry Płace:

  • Import z PUE  został rozbudowany  o:

- W konfiguracji programu w zakładce Kadry i płace/Kalendarze/Import z PUE w sekcji "Ogólne" dodaliśmy parametry: Importuj zwolnienie chorobowe do wyjaśnienia na nieobecność, Importuj opiekę ZUS do wyjaśnienia na nieobecność
- import z PUE nieobecności o statusie "Wsteczne - do wyjaśnienia" oraz "Wsteczne – uzasadnione"
- automatyczny import z PUE nieobecności o statusie "Skorygowane" i "Anulowane" dla pracownika, który podczas urlopu wypoczynkowego miał nieobecność związaną z opieką ZUS wykraczającą poza okres urlopu.
- automatyczny import z PUE nieobecności o statusie "Skorygowane" i "Anulowane" dla pracownika w przypadku rezygnacji ze świadczenia rehabilitacyjnego.

  • Nieobecności- obsłużyliśmy możliwość wnioskowania oraz rozliczenia urlopu doktoranckiego, szkoleniowego, weterana.

 

W module Produkcja:

  • Meldunki- zaimplementowaliśmy funkcjonalność rozliczenia i wycofania rozliczenia meldunku, które agregują funkcje rozliczenia i wycofania rozliczenia dla materiałów, odpadów i wyrobów.
  • Zlecenia produkcyjne- dodaliśmy nową zakładkę w zleceniu produkcyjnym "Wykres Gantta", w której pokazane są operacje produkcyjne w sposób graficzny na osi czasu.
  • Technologia- dodaliśmy nową zakładkę w technologii "Wykres Gantta", w której prezentowane są graficznie operacje technologiczne.

 

W module Projekty i Budżetowanie:

  • Budżetowanie- dodaliśmy możliwość zatwierdzania opisów analitycznych dla dokumentu preliminarza oraz delegacjach PWS.
  • Budżetowanie- w wersji z budżetowaniem rozszerzonym dodaliśmy możliwość centralnego sterowania wersjami planów dla budżetów.
  • Budżetowanie- dodaliśmy możliwość definiowana kategorii budżetowych, za pomocą których można korygować naniesione wcześniej zapisy.

 

W module Księgowość:

  • Dekrety- wprowadziliśmy nową funkcjonalność w masowej predekretacji dokumentów na liście ewidencji dokumentów, w celu poprawienia wydajności działania podczas wykonywania tej czynności.

 

Mamy  nadzieję, że Państwa oczekiwania zostały spełnione.

Nowa wersja enova365 o numerze 2404.1.3

 

 

W związku z pojawieniem się przepisów prawa dotyczących zmian w deklaracjach VAT,  już na początku czerwca publikujemy kolejną wersję rozwojową enova365 o numerze 2404.1.3. Przy tej okazji udostępniamy również nowe funkcjonalności dla modułów: Kadry i Płace, Sprzedaż i CRM, Handel i Magazyn, Finanse i Księgowość oraz Produkcja.

 

Najważniejsze zmiany w wersji dotyczące przepisów w module Księgowość:

  • Procedury OSS i IOSS – w związku z publikacją w dniu 14.05.2024 r. w Centralnym Repozytorium Wzorów Elektronicznych nowej wersji struktury XML eDeklaracji VIU-DO (2), dla podatników rozliczających podatek VAT w procedurze unijnej (OSS), zaktualizowaliśmy strukturę eDeklaracji.
  • Procedury OSS i IOSS – w związku z publikacją w dniu 14.05.2024 r. w Centralnym Repozytorium Wzorów Elektronicznych nowej wersji struktury XML eDeklaracji VII-DO (2), dla podatników rozliczających podatek VAT w procedurze unijnej (IOSS), zaktualizowaliśmy strukturę eDeklaracji.

 

Nowe funkcjonalności

W module Kadry Płace:

  • Import z PUE – rozszerzyliśmy funkcjonalność automatycznego importu nieobecności z PUE. W przypadku importu nieobecności "Zwolnienie opieka (ZUS)" algorytm sprawdzi czy na pierwszy dzień importowanej nieobecności wprowadzony został w kartotece pracownika urlop wypoczynkowy.
  • Import z PUE – obsłużyliśmy import z PUE nieobecności o statusie "Skorygowane".
  • Import z PUE – obsłużyliśmy import z PUE nieobecności o statusie "Anulowane".
  • Import z PUE – obsłużyliśmy następującą kolejność weryfikacji statusów podczas importu nieobecności z PUE: wystawione, wsteczne do wyjaśnienia, wsteczne uzasadnione, wsteczne nieuzasadnione, skorygowane, anulowane.
  • Nieobecności – obsłużyliśmy możliwość wnioskowania oraz rozliczenia urlopu kombatanckiego.

 

W module Handel:

  • Dokumenty handlowe – umożliwiliśmy dodawanie opisu analitycznego na poziomie nagłówka dokumentu handlowego.
  • Zamówienia i oferty – wprowadziliśmy obsługę zamienników, gdy faktury oraz dokumenty magazynowe powstają z zamówień odbiorców.
  • Opłata cukrowa – w wyniku konsultacji urzędowych zmieniliśmy wyliczenia w polach P17 i P19 na deklaracji CUK-1.

 

W module Produkcja:

  • Meldunki – zaimplementowaliśmy funkcjonalność rozliczenia wyrobu gotowego przy składaniu meldunku produkcyjnego.
  • Meldunki – dodaliśmy nowy widok "Koszty meldunków" w drzewku "Rejestracja produkcji", w którym można porównać koszty planowane i rzeczywiste.
  • Zlecenia produkcyjne – dodaliśmy widok dokumentów powiązanych dla zleceń, operacji i meldunków produkcyjnych.
  • Zlecenia produkcyjne – dodaliśmy zakładkę "Meldunki" z podglądem złożonych meldunków produkcyjnych w kontekście danej operacji czy zlecenia produkcyjnego.

 

Ponadto warto zwrócić uwagę na nowości w module Projekty i Budżety, gdzie m.in. dodaliśmy możliwość sterowania dozwolonymi okresami budżetowymi, na które można nanosić plany i realizację dla budżetów.

Kolejna wersja systemu enova365 o numerze 2406.0.0 zostanie wydana, zgodnie z zapowiedzią, w dniu 28.06.2024 r.

Jaka będzie przyszłość Twojej firmy z systemem enova365?

Więcej informacji o systemie enova365 na stronie internetowej producenta www.enova.pl